Te Koop uit privé collectie mijn Vespa Oldtimer (VNB3 125cc) uit 1963

Merk: Vespa

Type: VNB3

Motor: 125cc (Origineel met matching numbers)

Kenteken: UR-47-99

Bouwjaar: 1963

Land van herkomst: Nederland (Origineel met alle documentatie)

Originele kleur: Max Meyer 15210 (grijs / grigio)

Restauratie: Afgerond in 2015 en volledig gedocumenteerd met foto's

Prijs: € 4.950,-

Staat bij start restauratie

  • Papieren uit 1963 zijn aanwezig en kloppen met frame
  • Originele motor uit 1963 conform kenteken
  • Originele kilometerteller
  • Originele verlichting
  • Originele standaard
  • Stuurslot werkt
  • Headset onbeschadigd
  • Linker- en rechterbil schadevrij
  • Motor heeft 5 jaar niet gelopen
  • Totale motorrevisie noodzakelijk
  • Framenummer slecht leesbaar door roest
  • Binnenkant tank in slechte conditie
  • Spatbord voor doorgeroest
  • Bodemplaat doorgeroest
  • Beenscherm achter band doorgeroest
  • Chassis midden en achter in goede staat
  • Kickstarter niet aanwezig
  • Velgen hebben uitgebreide roest
  • Schokbrekers en vering in slechte staat
  • Zadel in slechte conditie
  • Alle rubbers in slechte conditie
  • Uitlaat is doorgeroest
  • Kabels en kabelboom in slechte conditie
  • Conditie carburateur is onbekend
  • Stuur zit los en heeft speling
  • Remmen voor en achter werken matig

Restauratie voortgang

100%
  • Vespa volledig gedemonteerd en gestript
  • RDW identificatie en labeling laten uitvoeren
  • Slot linkerbil vervangen
  • Sluiting linkerbil gereviseerd
  • Koppelingsplaten/veren vervangen
  • Schakelkruis vervangen
  • Pakkingen vervangen
  • Volledige krukas vervangen
  • Alle motor lagers vervangen
  • Oliekeerringen vervangen
  • Zuiger, zuigerveren en pistonpen vervangen
  • Cilinder en cilinderkop ontroest en gereinigd
  • Gear selector box gereviseerd
  • Koppelingsdeksel gereviseerd
  • Puntjes vervangen
  • Condensator vervangen
  • Nieuw luchtfilter
  • Bougiekabel en bougie vervangen
  • Motor ophangrubbers vervangen
  • Centrale bus/bout vervangen
  • Nieuwe benzineslang
  • Nieuwe benzinekraan
  • Nieuwe kickstarter
  • Centrale standaard gereviseerd
  • Polijsten rempedaal, hendels e.d.
  • Uitlaat vervangen
  • Nieuwe schokbreker voor
  • Nieuwe veer (arm) voor
  • Nieuwe schokbreker/veer achter
  • Nieuwe smeernippels
  • Nieuwe remschakelaar achter
  • Nieuwe vooras en vooras-lagers
  • Rubber lucht-inlaat vervangen
  • Nieuwe (rem)-licht spoel op statorplate
  • Tank ontroest en geseald
  • Voet- en knie-board uitgeboord/verwijderd
  • Versteviging binnenkant tunnel gelast
  • Kabelbuis in frame vervangen/vastgelast
  • Overig laswerk
  • Frame en spuitwerk geparelstraald/primer
  • Frame en plaatwerk in originele grijze kleur gespoten
  • Nieuw voet- en knie-board vastgelast
  • Nieuw neusje vastgelast (horncase)
  • Nieuw voorspatbord
  • Nieuwe chromen rand koplamp
  • Nieuw reflectie-deel koplamp
  • Cylinderkap en carburateurkapje hittebestendig matzwart gespoten
  • Carburateur vervangen
  • Achterrem gereviseerd
  • Voorrem vervangen
  • Nieuwe kabels
  • Nieuwe kabelboom + schakelaar
  • Kilometerteller gereviseerd
  • Nieuwe framerubbers billen
  • Nieuw stuurslot
  • Nieuw wormwiel vooras/km-teller
  • 2 nieuwe banden (binnen+buiten)
  • Balhoofdlagers+schaal boven vervangen
  • Balhoofdlagers+schaal onder vervangen
  • Nieuwe aluminium rand kniebord
  • Nieuwe voetbord rubbers/aluminium (6x)
  • Nieuwe claxon
  • Nieuwe handvaten
  • Nieuwe centrale rubber mat
  • Achterlicht gereviseerd
  • Nieuw logo/batch
  • Nieuw Italiaans zadel
  • Nieuwe kentekenplaat (org. blauw met NL stamp)

VNB3 voor restauratie 1VNB3 voor restauratie 2VNB3 na restauratieVNB3 na restauratieVNB3 na restauratieVNB3 na restauratie